miercuri, 31 martie 2010

Circul Vesel

In 1922, Toma Zdebschi vine in Romania din Cehoslovacia cu Circul Globus pentru a sustine o serie de spectacole. Dupa un an, hotaraste sa se stabileasca definitiv in Romania.
Toma se indragosteste de Helena (din Gura Humorului), de care se desparte dupa o scurta perioada de timp. In urma acestei scurte relatii, Helena ramane gravida si se naste Carol
[...]
Asa incepe povestea celui mai vechi circ (primul) din Romania. Eu nu sunt un impatimit al circului. Nici macar nu cochetez cu ideea de circ. Sunt un adult care a fost candva un copil fascinat, ca mai toti ceilalti, de magia circului.

Nimic spectaculos acum, fascinant atunci. Circul a reprezentat acel procent de fantastic care lipseste astazi. Copiilor din ziua de azi li se "servesc" spectacole cu clovni pe la Mc. Donald's sau sunt invitati la petreceri organiazate de companii specializate. Atata scarba imi starneste aceasta "eficientizare" umana, aceasta "optimizare" a activitatilor recreationale incat insumat cu meschinaria media din jrul meu de multe ori am sentimentul ca imi vine sa vomit! Oamenii, condusi de lideri penali sunt pe cale sa-si piarda definitiv sistemul de valori. Este trist sa privesti cum ti se impune sa fi prost si sa accepti ca nu esti decat un sclav care este dependent de prostie. E mult de comentat pe tema asta. Eu nu am vrut decat sa aduc un elogiu echipei care a lucrat la filmul "Circul vesel". Am vrut sa se stie ca dupa ce am vazut filmul am accesat saitul si am privit indelung, admirativ, cu speranta catre cei ce l-au conceput, cei care pentru o clipa mi-au readus senzatia de magie, de fantastic, de autenticitate. Va multumesc pentru ca am simtit ca in afara de Andreea Marin, Mihaela Radulescu sau Sexy Braileanca, in afara de trusturi de media imbecile, exista oameni dispusi sa sublinieze autenticul. Poate nu conteaza prea mult, eu insa, va felicit din suflet si ii indemn pe cei care parcurg textul meu sa vizioneze filmul "Circul Vesel". Un BRAVO din suflet pentru HBO pentru ca se preocupa de tinerele talente mai mult decat o face ministerul culturii din Romania. (nu am intentia de a jigni pe nimeni - asa simt) Realizatorii acestui film reprezinta speranta ca societatea romaneasca nu e cu totul pierduta. Exista artisti. 
exista talente, exista viitor... 





Niciun comentariu: